Сьогодні, 23 грудня, успішно відбулася передача Херсонський морський торговельний порт у концесію ТОВ «Рисоіл-Херсон» в рамках державно-приватного партнерства на 30 років. Були підписані акти про передачу майна між Міністерством інфраструктури України, ДП «Адміністрація морських портів України», ТОВ «Рисоіл-Херсон» і ТОВ «Херсонський порт».
ТОВ «Рисоіл-Херсон» і ТОВ «Херсонський порт» спільно з Міністерством інфраструктури України, ДП «Херсонський морський торговельний порт», проектним офісом з розвитку державно-приватного партнерства «СПІЛЬНО», ДП «Адміністрація морських портів України», а також групою консультантів та радників забезпечили виконання всіх попередніх умов Концесійного договору.
Компанією-концесіонером ТОВ «Херсонський порт» заплановане проведення модернізації та реконструкції обладнання та механізації складів, встановлення додаткових силосів, для чого вже затверджений план-графік здійснення інвестицій та розроблені технічні проекти.
Згідно Концесійного договору концесіонер зобов’язується інвестувати в об’єкт щонайменше 216 млн грн протягом перших 3,5 років з дати закінчення перехідного періоду, а протягом перших 10 років додатково щонайменше 62 млн грн.
Проект дозволить державі отримувати щорічний концесійний платіж у розмірі щонайменше 12 млн грн з урахуванням індексації та 7% від чистого доходу.
Компанія-концесіонер ТОВ «Херсонський порт» згідно договору приймає зобов’язання щодо:
- забезпечення безперервної діяльність порту та обсягів перевалки вантажів порту у 2030 році на рівні не менше 1,36 млн тон;
- переведення всіх працівників Херсонського морського порту та частини працівників Адміністрації морських портів України, не допускаючи їх звільнення протягом 10 років та збереження рівня заробітної плати працівників протягом перших 3-х років з моменту прийняття їх концесіонером на роботу з підвищенням рівня виплат відповідно до діючого законодавства;
- виконання необхідних заходів щодо охорони навколишнього природного середовища.
«Херсонський порт буде модернізовано, що значно підвищить його ефективність. Йдеться про принаймні 216 млн інвестицій у порт у найближчі 3,5 роки та щонайменше 18 млн грн для інфраструктури Херсону. Зокрема, у планах — співфінансування капремонту доріг на шляху до порту та нового майданчика для вантажівок поза межами міста. Капітальні інвестиції допоможуть реалізувати потенціал для розвитку перевезень внутрішніми водними шляхами, адже порт знаходиться у дельті Дніпра. Однією з умов концесійного договору є збільшення до 80% частки вантажів, що прямують до порту внутрішнім водним та залізничним транспортом», — розповів Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.
За словами співвласника групи Risoil і ТОВ «Херсонський порт» Олександра Мінова: якісна підготовка дозволила запустити всі робочі процеси у максимально короткий час, буде застосовано сучасний підхід, нове обладнання і технології, що означає не лише збільшення обсягів перевалки, а й вищі зарплати для співробітників, покращення умов та безпеки праці, дотримання високих екологічних стандартів.
З метою подальшого управління Концесійним договором Агенція ДПП разом з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC) та Комітетом з державно-приватних інфраструктурних проектів (PPIAF) залучили радників для надання підтримки Міністерству інфраструктури та ДП «Адміністрація морських портів України».
Нагадаємо, що 1 грудня 2021 року, майно державного підприємства «Стивідорна компанія «Ольвія» і відповідне майно державного підприємства «Адміністрація морських портів України» передано в концесію QTerminals Olvia, що входить до Групи QTerminals, в рамках державно-приватного партнерства на 35 років.
Довідково
Засновниками ТОВ «Херсонський порт» опосередковано виступають компанії груп Risoil та Georgian Industrial Group. Договір стосовно передачі в концесію майна ДП «Херсонський морський торговельний порт» було підписано 26 червня 2020 року в присутності Президента України Володимира Зеленського.
Детальніше на сайті Мінінфраструктури – https://mtu.gov.ua/news/33335.html