Концесія І та контейнерного терміналу у Чорноморську
Метою проекту є створення сучасного терміналу з перевантаження контейнерів та генеральних вантажів.
Проект передбачає реконструкцію існуючих потужностей перевантажувального комплексу, оновлення/модернізацію парку перевантажувальної техніки.
Основні технічні характеристики
Площа терміналу | 75 га |
Існуючі причали | 6 |
Площа складів | 21 га |
Контейнерна потужність | 1+ млн TEU |
Вантажу на рік | 4+млн тон |
Максимальна глибина | 11-15 м |
Потенційні інвестиційні можливості
- Одна з небагатьох можливостей для розвитку контейнерного бізнесу в Чорноморському морському порту.
- Розташований на перетині основних транспортних коридорів, промислових районів та ключових морських шляхів.
- В даний час використовується для обробки сипучих вантажів, але підходить для перевезення контейнерів.
- Має значний потенціал та невикористовувану вантажопідйомність.
- 6 причалів з глибиною 11-15 метрів.
- Доступна вся критична інфраструктура.
Загальні капіталовкладення | USD ~100 млн дол. США |
В рамках співробітництва з Міністерством інфраструктури України та за підтримки Міжнародної фінансової корпорації (англ. International Finance Corporation; IFC) за участі залучених радників Агенцією ДПП у травні 2021 року була підготовлена концептуальна записка здійснення державно-приватного партнерства «Проект концесії щодо Першого та Контейнерного терміналів в порту Чорноморськ».
За результатами аналізу концептуальної записки, проведеного з урахуванням позицій Міністерства економіки України та Міністерства фінансів України, наказом Міністерства інфраструктури України №728 від 29.12.2021 прийняте рішення про доцільність підготовки техніко-економічного обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства (ТЕО) в порту Чорноморськ.
19 жовтня 2021 року підписаний тристоронній цивільно-правовий договір між Мінінфраструктури, АМПУ та Європейським банком реконструкції та розвитку (англ. European Bank for Reconstruction and Development; EBRD), яким регулюються питання взаємодії сторін у процесі підготовки та структурування проектів концесії першого й контейнерного терміналів та концесії залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» та відповідного майна АМПУ, пов’язаного з цими терміналами (що відповідає п. 28-29 Порядку залучення радників для підготовки проекту, що здійснюється на умовах концесії, затвердженого постановою КМУ від 9 жовтня 2020 р. № 950).
Згідно з договором, EBRD бере на себе зобов’язання укласти угоду про співпрацю з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC, англ. International Finance Corporation), яка виступить у ролі Головного радника для проекту. Наразі міжнародні фінансові організації здійснюють конкурсний відбір технічного, юридичного й комунікаційного радників для розробки ТЕО та конкурсної документації для реалізації проекту.