19 жовтня, відбулось підписання тристороннього цивільно-правового договору між Мінінфраструктури, АМПУ та Європейським банком реконструкції та розвитку (EBRD, англ. European Bank for Reconstruction and Development), яким регулюються питання взаємодії сторін у процесі підготовки та структурування проектів концесії першого й контейнерного терміналів та концесії залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» та відповідного майна АМПУ, пов’язаного з цими терміналами.
Згідно з договором, EBRD бере на себе зобов’язання укласти угоду про співпрацю з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC, англ. International Finance Corporation), яка виступить у ролі Головного радника для зазначених проектів; надати Мінінфраструктури та АМПУ План роботи для проектів, а також обрати та залучити радників для розробки техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) та конкурсної документації для реалізації проектів та покрити фінансові витрати на їх залучення.
Водночас, Мінінфраструктури несе обов’язки виключно нефінансового характеру, а саме – розпочати та провести конкурсні процедури відбору для визначення приватного партнера проектів, а також забезпечити, включення до конкурсної документації юридично обов’язкового положення, згідно із яким переможець конкурсу (приватний партнер) повинен виплатити безпосередньо EBRD компенсацію, еквівалентну витратам, передбаченим договором.
Залізнично-поромний комплекс є відокремленим структурним підрозділом ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ». Це єдиний в Україні термінал, який спеціалізується на обслуговуванні залізничних і авто- поромних ліній, а також суден типу «ро-ро». Проектом передбачається модернізація існуючих потужностей залізнично-поромного комплексу. Підготовку концептуальної записки проекту завершено у 2018 році, наказом Мінінфраструктури від 02.01.2018 № 3 «Про деякі питання підготовки техніко-економічних обґрунтувань пілотних концесійних проектів у сфері інфраструктури» прийнято рішення про доцільність розробки техніко-економічного обґрунтування.
Проект концесії першого та контейнерного терміналів у Чорноморську передбачає реконструкцію існуючих потужностей перевантажувального комплексу, а також оновлення та модернізацію парку перевантажувальної техніки. 16 квітня цього року, консорціум консультантів на чолі з компанією «Касталія Едвайзерс» провів презентацію результатів дослідження експертів Європейського банку реконструкції та розвитку (EBRD, англ. European Bank for Reconstruction and Development) та Міжнародної фінансової корпорації (IFC, англ. International Finance Corporation) за підтримки Глобального інфраструктурного фонду (GIF, англ. Global Infrastructure Fund). За підсумками дослідження Агенцією ДПП за підтримки Проектного офісу з питань державно-приватного партнерства SPILNO при Мінінфраструктури (англ. PPP Project Management Office SPILNO) здійснена підготовка концептуальної записки проекту.
Нагадуємо, що зазначені проекти концесії першого та контейнерного терміналів увійшли до Переліку об’єктів, що можуть бути передані в концесію протягом 2020-2023 рр., затвердженого наказом Мінінфраструктури від 01 грудня 2020 № 805, на виконання абзацу третього підпункту «д» пункту 1 статті 1 Указу Президента України від 8 листопада 2019 року №837 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави». Крім того, зазначені проекти також включені до Переліку пріоритетних для держави інвестиційних проектів до 2023 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1581-р.