Концесія залізнично-паромної переправи у Чорноморську
Залізнично-поромний комплекс є відокремленим структурним підрозділом державного підприємства «Морський торговельний порт «Чорноморськ». Це єдиний в Україні термінал, який спеціалізується на обслуговуванні залізничних і авто- поромних ліній, а також суден типу «ро-ро».
Проектом передбачається модернізація існуючих потужностей залізнично-поромного комплексу.
Основні технічні характеристики
*РП у залізничних вагонах | 4,5 млн тон |
*РП вантажних автомобілів | 150 000 |
*РП легкових автомобілів | 250 000 |
Максимальна глибина | 9,7 м |
Потенційні інвестиційні можливості
- Унікальний в Україні об’єкт для обслуговування залізнічних і автомобільних паромних ліній, а також “ро-рo” суден.
- Високомаржинальний бізнес з недостатнім використанням потужностей.
- Хороший стан споруд і обладнання 3-х причалів.
- Наявні залізничний та автомобільний під’їзні шляхи та глибина 9,7 метрів.
- Залізнично-паромний термінал є частиною залізнично-паромних ліній в Чорному морі і торгівельного коридору “Новий шовковий шлях”.
Загальні капіталовкладення | USD ~10 млн дол. США |
Наказом Міністерства інфраструктури України від 02.01.2018 № 3 «Про деякі питання підготовки техніко-економічних обґрунтувань пілотних концесійних проектів у сфері інфраструктури» прийняте рішення про доцільність підготовки техніко-економічного обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства (ТЕО) по проекту концесії залізнично-поромного комплексу державного підприємства «Морський торговельний порт «Чорноморськ».
19 жовтня 2021 року підписаний тристоронній цивільно-правовий договір між Мінінфраструктури, АМПУ та Європейським банком реконструкції та розвитку (англ. European Bank for Reconstruction and Development; EBRD), яким регулюються питання взаємодії сторін у процесі підготовки та структурування проектів концесії першого й контейнерного терміналів та концесії залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» та відповідного майна АМПУ, пов’язаного з цими терміналами (що відповідає п. 28-29 Порядку залучення радників для підготовки проекту, що здійснюється на умовах концесії, затвердженого постановою КМУ від 9 жовтня 2020 р. № 950).
Згідно з договором, EBRD бере на себе зобов’язання укласти угоду про співпрацю з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC, англ. International Finance Corporation), яка виступить у ролі Головного радника для проекту.
Наразі міжнародні фінансові організації здійснюють конкурсний відбір технічного, юридичного й комунікаційного радників для розробки ТЕО та конкурсної документації для реалізації проекту.